sunnuntai 27. heinäkuuta 2014

Viikon kuumat #3

Hack The System

Maneesh Sethi bloggaa omasta etätyöläisyydestään ja menestyksestään maailmalla. Tieto on murusina, ja sitä joutuu poimimaan sieltä sun täältä, mutta elävä esimerkki siitä, että matkustaminen ja työnteko on mahdollista.

Tuntemattomien tervehtiminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin

Tunteita kuumentanut aihe menneeltä viikolta. Brändäyksen kannalta todella huono asia. Käännetään vähän näkökulmaa: Tulet Thaimaan lomalta ja kerrot kaikille ystävillesi, miten maan oma kulttuuri on tuhounut sitten viime näkemältä ja kaikki aito ja alkupräinen on korvattu muovi krääsällä, kalliilla hinnoilla ja huonolla palvelulla. Matkustaisitko tämän arvion perustella? Tai Pariisin loman jälkeen toteat että oli viimeinen loma, kun kaikki olivat niin töykeitä koska et osaa puhua ranskaa.

Samaan negatiiviseen mielikuvien kategoriaan menee tämä uutinen Espanjasta. Koirien pahoinpitely on tuomittava teko ja asioita on hyvä tuoda päivänvaloon, mutta jo artikkelin toinen kommentti tiivistää miten yksi negatiivinen uutinen saattaa vaikuttaa omaan mielikuvaamme koko maasta:

"- Tämä kertoo kaiken Espanjasta. En halua tietää enempää. Eikä enää ylistäviä juttuja poskisuutelijoista, kiitos."

Sama koskee myös Suomea.

Ps. täällä voit tutustua paikalliseen järjestöön joka taistelee eläinten oikeuksien puolesta.

 Inglorious Fruits&Vegetables

Ranskassa on tuotu rumat hedelmät ihmisten silmien eteen. Nerokas kampanja yrityksen imagon nostoon sekä kyseenalaisia standardeja ja ajattelutapoja vastaan. 

Työaikalaki rajoittaa työnteon joustoa

Työnaikalaki laahaa perässä, muutosta on luvassa, mutta tosin aluksi koskemaan vain ylempiä toimihenkilöitä.

7 syytä itsensä brändäykseen

Ja vielä viimeiseksi 7 syytä miksi itsensä brändäys kannattaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti